Home

ABC IT Beneficii 1

ABC IT

Beneficii
1

microsoft

Sistemul de operare Windows, în formele uzuale în care există astăzi, este unul dintre cele mai complete, chiar dacă folosește resurse mari din memorie pentru poziția zero, de așteptare.

La foarte mulți am văzut Desktop-ul aranjat haotic, cu Foldere, Fișiere și alte Documente împrăștiate care încotro pe suprafața Display-ului. Mulți nu știu că există câteva comenzi care pot ordona întreaga suprafață de lucru cu doar un simplu click dreapta pe unul dintre spațiu liber al Desktop-ului. Prima comandă din micuța fereastră apărută pe ecran, View folosește într-adevăr vizualizării, după cum îi este și traducerea, de unde vă puteți ajusta mărimea Icons-urilor în cele trei forme, Large (mare), Medium (mijlocie), Small (mică) și unde există patru posibilități de afișare ale Icons-urilor, dar și de aliniere ale lor după grilă sau automată. Eu folosesc pe cea automată. A doua opțiune se referă la sortare (Sort by) după nume, în ordine alfabetică, după mărime, după tipul itemului și după data de modificare. Dacă nu acționați niciodată asupra acestor butoane, Icons-urile se vor afișa pe Desktop rânduite după data la care au fost instalate programele sau au fost distribuite folderele sau fișierele. A treia opțiune, Refresh (reîmprospătare) va reaminti Windows-ului să purceadă la aplicarea tuturor subpunctelor bifate din dreptul butoanelor View și Sort by.

Următoarea opțiune, New, dezvăluie o serie de mici progrămele importante. În afara creării de Folder nou și Shortcut, vă dă posibilitatea inițierii unor fișiere de dip document, ultrauzuale, fiecare cu specificul și întrebuințările lui, dar toate cu principal scop de scriere. Primul vă poate adăuga un nume de contact cu nume, prenume, poreclă, poză, e-mail, adresă, telefon, etc, pe care să-l vizualizați direct pe Deaktop sau într-o locație pe care să v-o alegeți ulterior creării acestui fișier. Următorul document este de tip WordPad și este cel mai des folosit, dar și cel mai complex, în lipsa unei variante Microsoft Office. În afara uzitatelor comenzi pentru salvare, deschidere, copiere, lipire, tăiere și printare, pe masa de instrumente deschise sub titulatura Home, găsiți aproape toate opțiunile pentru forma literei, cele de aliniere a textului, de spațiere a rândurilor, de găsire a unei înșiruiri de litere, de înlocuire, dar și pe cele de inserare (introducere) de obiecte: desen, realizat în Paint drawing, poză, din orice locație de pe mediile de stocare, dată și oră, și alte tipuri de desene create în alte programe specializate sau de alt tip decât cele descrise mai înainte din aceleași medii disponibile de stocare. Următorul tip de document numit Journal Document, este un program de tip Draw, program care are ca obiect de lucru principal desenul, dar pe un suport de foaie de caiet de română, așa cum îl știm noi, bun pentru diferite noțițe, ca un mic jurnal pe care de obicei fetele îl țineau până prin clasa a opta, cu opțiune de scriere, în cazul nostru de inserare de text, dar cu mai puține posibilități decât la precedentul tip de document prezentat, WordPad. Ultimul, și cel simplu dintre mijloacele de scriere, cel care a străbătut toate versiunile de Windows, bătrânul Text Document, vă oferă cadrul imediat al scrierii unui text simplu, cu posibilitatea de a alege tipul literei, felului de scriere Regular (obișnuit), Oblique, Bold (îngroșat) și Bold Oblique și mărimea literei, dar și cu opțiunea de a vă alege suportul de scriere, adică tipul paginii și dimensiunile ei.

Pentru operațiuni mai complexe de editare ale textului și obiectelor desenate vă îndrum spre una dintre versiunile Office-ului cu toate cele cinci subprograme: Word, Excel, Power Point, Access, Outlook, Frontpage și Photo Editor și spre CorelDraw, un complex set de instrumente pentru editarea de fotografie, de text, de microanimație, etc.

Distribuie:
Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share