Literadura nr. 14 (9)

Expoziție sculptură

Gabriel TĂICUȚU

3 Octombrie Buzău.

Lemn, bronz și piatră. A prezentat pictorul
Valeriu Șușnea, președinte U.A.P.R Buzău

Stânga Valeriu Șușnea, dreapta Gabriel Tăicuțu



Stânga, Gabriel Tăicuțu, Nicolai Tăicuțu


Activități desfășurate la Centrul Cultural
„Alexandru Marghiloman” în perioada
noiembrie-decembrie 2019

1 octombrie – Proiect Erasmus „Let`s Bring
Europe Together for Heritage” – „Valorizarea
patrimoniului material și imaterial” în
parteneriat cu Colegiul Economic Buzău, Insp.
Șc. Jud. Bz.
6 octombrie – Alessia Dragoiu membră a
Clubului de Folclor „Tradiții” al C.C.
„Alexandru Marghiloman”, a obținut premiul
II la Concursul Junior Music Fest – Brașov;
9 octombrie – 60 de ani de la înființarea
Centrului Școlar de Educație Incluzivă Buzău
și 110 ani de la nașterea filozofului Constantin
Noica, prilej cu care, la Centrul Cultural
„Alexandru Marghiloman” a conferențiat
scriitorul ANDREI PLEȘU;
10 octombrie – Decernarea premiilor celei dea
XXXI-a ediții a Concursului Național de
Creație Literară „Vasile Voiculescu”,
organizat de Centrul Cultural „Alexandru
Marghiloman”;
11 octombrie – Evenimentul de creație
contemporană „ARTA PRINTRE BLOCURI”
ediția a V-a. Proiecții de filme de artă și
concertul susținut de J’z SPOT – un laborator
muzical alternativ de reevaluare a
instrumentelor arhaice prin expresia
mijloacelor electronice actuale de tipul „Sound
design happening”, fondat de către Cătălin
„Tzetze” Rădulescu în iarna anului 2018.
18 octombrie – Clubul literar „Esențe”,
coordonat de director Elena Isbășoiu și prof.
Oana Paraipan, comemorare Mihail
Sadoveanu, cu prilejul împlinirii a 58 de ani de
la moartea sa.
19 octombrie – Clubul de Folclor „Tradiții” al
C. C. „Alexandru Marghiloman” a participat
la ediția a II-a a Festivalului „Mândru-i plaiul
muntenesc” – București.
21 octombrie – Clubul Literar „ESENȚE” al C.
C. „Alexandru Marghiloman”, coordonat de
director Elena Isbășoiu și prof. Oana Paraipan,
concurs de cultură generală din limba și
literatura romană. Au participat elevi ai
Colegiului Pedagogic „Spiru C. Haret”, însoțiți
de domnul prof. Paul Androne. S-a marcat
omagierea ilustrului critic literar Eugen
Lovinescu.
29 octombrie – Centrul Cultural „Alexandru
Marghiloman” a organizat concertul
extraordinar „Armonii de Toamnă” susținut de
Camerata Elite (dirijor Vincent Gruger, solist
Cristian Balaș – vioară).
3 noiembrie – Atelier foto susținut de Dana
Dinca și Cristi Mitrea.
4 noiembrie – Expoziție de desene –
parteneriat cu Grădinița nr. 7;
6 noiembrie – Dubla lansare carte – Ascior în
parteneriat cu Centrul Cultural „Alexandru
Marghiloman”;
11 noiembrie – Lansare carte – istoric NATO;
12-17 noiembrie – Ateliere arte plastice Wire
Art;
15 noiembrie – Vernisaj „Arta printre blocuri”
la Galați;
17 noiembrie – Corul Lyra – Festival Brăila;
18 noiembrie – Conferința „Personalități
buzoiene” – Lansare carte;
18 noiembrie – Ziua Mondială a televiziunii;
20 noiembrie – Concursul de fabule ediția a Va;
22-23 noiembrie – Festivalul Bluzău –
co-parteneri;
25-29 noiembrie – Salonul Național de
fotografie – vernisaj și premierea
câștigătorilor;
28 noiembrie – Spectacol „Ziua Națională a
României”;
30 noiembrie – Târgul de semințe;
30 noiembrie – Atelier editare video Marcu
Dobrinoiu;
8 decembrie – Atelier arte plastice „Ilustrație
de carte” susținut de Yanna Zosmer;
17 decembrie – Conferința Societatea
Exploratorilor;
19 decembrie – Spectacol „Magia
Crăciunului”;
20 – 21 Festivalul Top T – co-parteneri;
20 decembrie – Orășelul copiilor.


Clubul de Lectură – Buzău
17 noiembrie 2019

Duminică 17 noiembrie a debutat
„Noise Poetry”. Proiect ce își propune
să pună față în față scriitorii afirmați
cu cei în devenire și cu simpatizanții literaturii,
să pună față în față generații diferite pentru
promovarea literaturii și a tinerilor.
Evenimentul este un club de lectură. Debutul
său se datorează împletirii ideilor lui Mihai
Marian cu cele ale revistei Literadura, cărora li
se alătură și ArteCarte al Cameliei Radulian.
De multe ori oamenii se identifică fiind din
același oraș de pe Facebook. Negru Opac
(Mihai Marian), a postat o poză făcută de pe
podul Drăgăicii. Atunci am aflat unul despre
celălalt că suntem concitadini. E păcat ca să
faci baie de like-uri pe site-urile de socializare
și pe stradă să te faci că plouă.
Uite așa a venit ideea, de pe Facebook în viața
reală. Să ne ascultăm vorbind live, nu să vedem
cum se deșiră din tastatură câteva rânduri și
alea de multe ori laconice.
Au răspuns invitației scriitori din Rîmnicu
Sărat: Valeria Manta Tăicuțu, redactor șef la
revista Spații Culturale, Nicolai Tăicuțu, Sorin
Călin și Viorel Dodan. De la Buzău au
participat Lucian Mănăilescu, Tudor Cicu,
Mihai M.Macovei, Stan Brebenel, Gina
Zaharia, Mihaela Roxana Boboc, Laura
Cosma, Ionuț Dumitru, Alexandru Bolache,
Andrei Bolache, Mariana Cabel, Teo Cabel.
De la Ploiești, Vlad Mușat.
Au fost prezenți și doi iubitori de literatură ce
și-au anunțat prezența în prealabil: Roșca
Mugurel, publicat și în Literadura cu o poezie
și Traian Florentin Nistor.
Teo Cabel a prezentat volumele lui Mihai
Marian: Negru opac, 2018 ed. Eurostampa și
În timp ce tu, 2019, ed. Eurostampa.
Au avut prioritate la lectură tinerii. A spart
gheața Vlad Mușat citind din volumul în lucru
La inaugurarea cimitirului de elefanți. A
urmat Ionuț Dumitru de la Colegiul
„Alexandru Marghiloman”, Laura Cosma,
Gina Zaharia, Mihaela Roxana Boboc. De la
seniori a citit Nicolai Tăicuțu, apoi Tudor
Cicu. Valeria Manta Tăicuțu a citit din
volumul Anotimpuri de plumb, apărut anul
acesta la editura Editgraph; Viorel Dodan;
Mihai M Macovei din volumul După ochiul
tăcerii, editura Litera 1989; Mihai Marian.
Clubul de lectură se va manifesta lunar,
neobligând la prezență sau formalism niciun
participant.
Mihai Marian mulțumește celor care au
răspuns invitației și au făcut posibil acest prim
eveniment literar desfășurat la restaurantul
Calypso.
Redacția Literadura


Viorel Dodan, Sorin Călin, Ionuț Dumitru,
Alexandru Bolache


Stan Brebenel, Valeria Manta Tăicuțu


Vlad Mușat, Mihai Marian, Teo Cabel



Tudor Cicu, Traian Florin Nistor, Mugurel Roșca,
Stan Brebenel, Valeria Manta Tăicuțu, Nicolai Tăicuțu


Gina Zaharia, Mihaela Roxana Boboc


Ionuț Dumitru


Mihai M. Macovei


Mariana Cabel


Sorin Călin

Grupaj foto: Lucian Mănăilescu


Sorin CĂLIN

Ora de muzică 47

O singură dată am fost în ipostaza ca
auditoriul meu și al colegilor să se
încline în fața noastră, cum rar se fac
plecăciuni de stimă în fața artiștilor. Eu mă
mulțumesc cu o reverență în fața celor de la
Toto, ce zi de zi mă ajută să mai pun un cuvânt
despre povestea muzicii.
Muzica lor, una dintre cele mai calde și mai
sofisticate din câte au existat, cu aranjamente
vocale uimitoare, perfecte, cu solo-uri scoase
din mâneca maestrului Lukather, cu
aranjamente orchestrale de excepție. Tind să
mă despart cu regret de această scriitură despre
oameni alături de care am învățat să visez, să
rezonez cu propriul suflet, să mă simt o parte
de univers, astrală. Până atunci să ne mai
aruncăm ochii pe biografiile celor ce-au trecut
testul intrării în ,,Olimpul” Toto.
Trecând prin aceleași greutăți de căutare,
abia dacă pot spune câteva cuvinte despre acest
Mabvuto Carpenter, unul dintre cei șase
vocaliști de acompaniere pentru acest ultim
album cu număr patrusprezece. A început ca
orice copil de culoare să cânte în biserică,
Paradise Baptist Church din Los Angeles,
gospel. După cum singur dezvăluie, altceva
mai bine nu știe să facă, și din 2001 apare pe
un număr de 27 de albume ca backing vocal și
doar unul în calitate de compozitor în 2003
pentru Kashif. Atât performările live, cât și
înregistrările de albume îl aduc în preajma
marilor artiști americani Stevie Wonder,
Aguillera, Willie Nelson, Snoop Dogg, Ice
Cube, Joe Cocker, Kenny G. în două rânduri,
Rod Stewart și enumerarea poate continua.
Calitățile vocale și talentul nativ al cântărețului
de R&B, Hip Hop, Rock & Roll și Soul, l-au
promovat în echipa American Idol, sezonul 5
în postura care l-a prins cel mai bine: voce de
spate în trupa de acompaniament.
Pe Jamie Savko l-am cules de la o cântare
organizată de Waddy Wachtel în onoarea
trecutului la cele veșnice Rick Rosas, unde este
lead vocal pe piesa Ocean. Surprinzător pentru
un tip așa de înalt o voce atât de acută, cu note
atât de cristaline mai ales pentru un unul trecut
bine de 60, așa, la o primă vedere. În afara
acestui album, se regăsește în 2006 pe Flying
High Again: The World Greatest Tribute to
Ozzy Osbourne, proiect care adună nu mai
puțin de 70 de muzicieni de prim rang.
Despre Emma Ray Williams n-am găsit
nimic concret, în schimb în dreptul lui C. J.
Vanston, producător, instrumentist la
claviaturi, compozitor, inginer de sunet, am dat
peste un maxi interviu presărat cu destule
glume și informații despre începuturile carierei
sale muzicale, despre urmările alegerii
meseriei de instrumentist de studio cinci zile pe
săptămână, șase sesiuni pe zi, despre mutarea
la Chicago…. Viața lui s-a schimbat în
momentul în care într-o vară s-a trezit
ascultând o trupă de alămuri și în loc să-și
urmeze cursurile la colegiu s-a urcat într-un
autobuz dintre cele galbene de dus copiii la
școală și a plecat cu cei unsprezece membrii ai
trupei. După o lungă perioadă în care a
acompaniat imitatori ai lui Elvis, se mută în
Chicago unde se înhamă la înregistrarea
Jingle-urilor de șaizeci de secunde sub
bagheta lui Dick Marx, nimeni altul decât tatăl
lui Richard Marx. Nu trebuie spus mai mult, ce
a urmat era și firesc. Tatăl l-a recomandat
fiului. Fiul s-a arătat suspicios către propunere
ripostând tatălui cu o întrebare: E unul dintre
băieții tăi care fac Jingle-uri? N-a ezitat totuși
să trimită piesa care avea să decidă definitiv
viitorul acestora. Piesa nu este alta decât
,,Right Here Waiting”. Argumentând că nu știe
cum să o orchestreze mai bine, Richard i-o
trimite deci lui Vanston care înregistrează
partea instrumentală exact așa cum o știți.
Îndrăgostit de toate instrumentele cu
claviatură, și nu cred că i-a scăpat vreuna,
specifică cele trei keyboard-uri pe care le-a
folosit la acest hit al anilor ‘90, moment în care
se mută definitiv în capitala muzicii, Los
Angeles. Pianul provine de la E-mu
ProFormance half-rack piano module, basul
este înregistrat cu S-1000 și fondurile cu
Oberheim. Demo-ul lui a devenit piesa în sine,
chiar dacă studioul a dorit să adauge și secția
ritmică. Richard Marx a fost însă clar: ,,No,
this is it.” Atât spun și eu: atât pentru azi!




Distribuie:
Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share