Fărădelegea lui Călin – Vară. Toată ziua


Veșnicia funcției este o iluzie plăcută, se termină cât ai zice mandat. Motive-s multe.
Război să fie și tot i se pune capăt. N-am dorit să vă înnegurez pacea cu Al. 1 din Art. 92, ,,Președintele României este comandantul forțelor armate…”, era suficientă poziția de prim decident când dușmanii stau să bată la poartă.
Și-s dumirit, și nu. Două articole de lege vorbesc despre acuze și ,,concediu” de atribuții, 95 și 96, de fapt invers, fiindcă așa cred cei ce au scris Constituția, că trimiți întâi omul acasă și apoi îl acuzi, când bine ar fi, procedural, să uzezi de cronologia obligatorie: învinuiești, probezi, condamni, iei măsurile necesare. Sau, dacă flagrantul este evident, nu mai stai după alte hârtiuțe cu ștampila poporului, îl legi și gata. Nu este și el cetățean? Zece moașe…. Art. 95 necesita enumerarea gravelor atingeri ale…. Deci. ,,(1) În cazul săvârșirii unor fapte grave prin care se încalcă prevederile Constituției, Președintele României poate fi suspendat din funcție de Camera Deputaților și de Senat, în ședință comună, cu votul majorității deputațiloe și senatorilor, după consultarea Curții Constituționale. Președintele poate da Parlamentului explicații cu privire la faptele ce i se impută.” Mi-e că primul om din stat trebuie obligat să deschidă gura, să dea socoteală, nu-i corect să-l trimiți o lună acasă cu ,,poate da”. Năuceala mea nu survine doar din așezarea inversă a celor două articole, 95-ul slujește o serie de greșeli pe bază de literă și încearcă corecția lor prin suspendare la inițiativa a ,,(2)… cel puțin o treime din numărul deputaților și senatorilor…” și demitere prin referendum. Nu. Mă încurcă inclusiv trădarea din Art. 96, fatala mișcare, întâia între fapte grave, parcurge același traseu, nu folosește imperative, schimbă, de parcă făptașul nu tot făptaș este, proporțiile parlamentarilor inițiatori și acuzatori, dar nu spre a-l condamna, ci pentru a-l da pe mâna adevăraților judecători, Înalta Curte de Casație și Justiție. Fiindcă mai mult de-un brevet de creator de legi nu deține nici deputatul, nici senatorul. Pledez deci pentru logică și suplețe, un articol în loc de două, o expunere coerentă, pertinentă, cu introducere… și concluzii. Dar înainte de toate trebuie o dovadă palpabilă, nu vorbe.
Copil încă, de-mi spui de soare mă duc cu gândul automat la școală, că se încheie un an și drept recompensă primesc o pauză, după care…. Iarăși la carte. Pe când unul ca Iohannis…. Am citit în dicționar extensia termenului spre juridic, însă tot cred în diferențierea fără echivoc a celor pentru odihnă periodică și o chestiune foarte serioasă: imposibilitatea exercitării funcției. Articolului 97 îi ședea omenește cu titlul ,,Vacantarea funcției” și nu ,,Vacanța…”, un post rămâne liber din cauză de ,,… demisie, de demitere din funcție, de imposibilitate definitivă a exercitării atribuțiilor sau de deces.” (Vacanță eternă!) În discuție intră și termenul prelungit, vacanță de-a dreptul, de trei luni, lucru neobișnuit după graba a cel puțin un referendum în decurs de cel mult 30 de zile, doar pentru organizarea alegerilor. Și iar adunăm: 90+30+14+20=154. Doar cinci luni pentru normalitate…. Al. 2: ,,În termen de 3 luni de la data care a intervenit vacanța funcției de Președinte al României, Guvernul va organiza alegeri pentru un nou Președinte.”

Distribuie:
Share

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share