Fărădelegea lui Călin – Cornișă și portaluri


Aha! Prin urmare, nu revocării, dar da pentru suspendare!
Aici, în Art. 109, se poate uza de număr sporit de litere, pe când la alte ,,case mai mari” se retează patrimoniul lexical în avantajul matematicii riguroase, ,,… conform art…, al…” Retrospectiv, cu toate ,,nu”-urile rezolutive despre această afirmație, tevatura și zbuciumul instituțiilor puse în mișcare în iarna acestui an, dintre cele de stăvilirea posibilei corupții și gândurilor necurate la facere de legislație, atribuție de căpătâi stipulată exact în urmă, la Art. 108, au fost acțiuni în afara Constituției, autosesizarea pentru un caz ca Ordonanța 13, fals propagată informativ, nu putea fi apanajul DNA sau cui va fi fost pe atunci, Art. 109, Al. 2 nu induce dubii, lipsa trimiterilor lapidare la alte texte anterioare avea necesitățile ei: ,,Numai Camera Deputaților, Senatul și Președintele României au dreptul să ceară urmărirea penală a membrilor Guvernului pentru faptele săvârșite în exercițiul funcției lor. Dacă s-a cerut urmărirea penală, Președintele României poate dispune suspendarea acestora din funcție. Trimiterea în judecată a unui membru al Guvernului atrage suspendarea lui din funcție. Competența de judecată aparține înaltei Curți de Casație și Justiție.” După cum transpare din citat, posibilul ,,infractor” are șanse sporite să-și mențină poziția ministerială cu un ,,poate dispune” neobligativ din partea Președintelui și din lipsa unui ,,automat” adăugat lui ,,atrage” în pasajul cu deferirea în justiție. Și cum ,,hoțiile” la nivel înalt nu sunt comparabile cu cele ordinare, faptele rele determină măsuri coercitive după normative speciale: ,,(3) Cazurile de răspundere și pedepsele aplicate membrilor Guvernului sunt reglementate printr-o lege privind responsabilitatea ministerială.”
Stați nițeluș! Aici este sigur o greșeală, chiar două: Art. 110 – ,,(1) Guvernul își exercită mandatul până la data validării alegerilor parlamentare generale.” Oho! Mult mai multe dacă privim subansamblele, celelalte alineate. Treburile unui guvern se încheie când este predat la cheie, la propriu, următorului. Apoi, adăugirea ,,următoarelor” între ,,la data validării” și ,,alegerilor parlamentare generale” era ultra necesară. Exclamația de relevanță a survenit când mi-am dat seama că rămăsese neacoperită perioada între validare și funcționarea noului cabinet de miniștri, însă, și este o scăpare gravă, se reglementează abia la final: ,,(4) Guvernul al cărui mandat a încetat potrivit alineatelor (1) și (2) îndeplinește numai actele necesare pentru administrarea treburilor publice, până la depunerea jurământului de membrii noului Guvern.” Am găsit până și aici, în această revenire la normalitate, două virgule necesare pentru delimitarea caracteristicilor subiectului și un ,,către” lângă ,,jurământului de”. Altfel se poate înțelege orice, români fiind. Al. 2 și 3 au inserate ciudățenii, Al. 3 pentru inutilitate ca ființare separată, Al. 2 deoarece poate da minții deștepte de prim-ministru posibilitatea șicanării parlamentului și șefului de stat. Grindeanu putea jongla cu perioada tampon specificată aici: ,,(2) Guvernul este demis la data retragerii de către Parlament a încrederii acordate sau dacă primul-ministru se află în una dintre situațiile prevăzute la articolul 106, cu excepția revocării, ori este în imposibilitatea de a-și exercita atribuțiile mai mult de 45 de zile; (3) În situațiile prevăzute în alineatul (2) sunt aplicabile prevederile articolului 103.” N-a fost mai șmecher Ponta când s-a ghipsat tot pe fondul unor mișmașuri în propria ogradă?

Distribuie:
Share

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share