Fărădelegea lui Călin – Supliment de…


M-am gândit, m-am răzgândit, am revenit totuși la nedumerirea de-a așeza o instituție în aceeași strachină cu….
Titlul doi este augumentat cu Cap. 4, despre Avocatul Poporului și ori se alătură grupului următor ca autoritate publică, ori toate autoritățile se mută aici. Logica, nu putem fi acuzați de raționament lipsă, o cere. Încă de la debut, Art. 58 nu pune mai presus faptele și scopul pentru care ființează, ci durata: (1) Avocatul Poporului este numit pe o perioadă de 5 ani…” Motiv întemeiat să translăm un atribut al afacerilor statale interne în alt loc, conceptul titlului era clar: drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale. Continuarea Al. 1 perpetuează greșelile de adresabilitate anterioare: ,,… pentru apărarea drepturilor și libertăților persoanelor fizice…”. România, fie patrie, fie stat are ca particulă constituantă cetățeanul. Următoarele aliniate, doi și trei, se trec la uzanțe juridice.
Art. 59 dovedește inconsecvența textuală, terminologică și precizia îndoielnică lăsată pradă interpretării în partitură proprie fiecărui ins. Al. 1: ,,Avocatul Poporului își exercită atribuțiile din oficiu sau la cererea persoanelor lezate în drepturile și în libertățile lor, în limitele legii.” ,,Din oficiu” trebuie înlocuit cu ,,din proprie inițiativă”, ,,persoanelor” necesită alăturarea lui ,,fizice”, ca să fim în ton cu Art. 58, ,,în limitele legii” exclusă. Al. 2 face să pară acest birou cu un șef și varietăți de specializări în domenii diferite de atac avocățești, în practica câtorva adjuncți, un srl născut și abandonat de creatori, lăsat în voia sorții, altfel nu-i găsesc rostul: ,,Autoritățile publice sunt obligate să asigure Avocatului Poporului sprijinul necesar în exercitarea atribuțiilor sale.” Nu acționează în același spirit, nu aceeași guvernanță este ghidul în numele căruia cântăresc acești supervizori ai dreptății și derapajelor practicilor legale?
Îmi dă dreptate Art. 60, ,,Avocatul Poporului prezintă celor două Camere ale Parlamentului rapoarte, anual sau la cererea acestora. Rapoartele pot conține recomandări privind legislația sau măsuri de altă natură, pentru ocrotirea drepturilor și a libertăților cetățenilor.”, în primul rând deoarece certifică subordonarea instituțională, în al doilea pentru că lucrează cu normele, caută îmbunătățirea lor, reglează disfuncții, iar în ultimul fiindcă m-a determinat să fiu nehotărât cu categorisirea.

Distribuie:
Share

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Share