Fărădelegea lui Călin – Oscilant


Să spună cine ce despre Parlament? Păreri, domnilor, păreri!
Sunt complet liniștit, demult, demult s-au mai ars și alții la pălălaia discuțiilor aprinse, mai pică și azi câte unul în capcana vrerii aducerii aleșilor poporului la cele de cuviință. Zadarnică dorință, căci a lor este dreptatea…. Ce este necesar să știți, câteva dintre ascunzișurile la vedere, un avertisment pentru cum, când, unde și cui lăsați grijile voastre…. Art. 63 se referă la lungimea perioadei pentru care ați optat să vă delegați puterea de decizie către deputați și senatori și are acel ceva, la o primă constatare cu titlu de normal, ce abuziv decodat v-ar ține pe jar, cum de altfel era să se și întâmple acum câțiva ani: ,,(1) Camera Deputaților și Senatul sunt alese pentru un mandat de 4 ani, care se prelungește de drept în stare de mobilizare, de război, de asediu sau de urgență, până la încetarea acestora; (2) Alegerile pentru Camera Deputaților și pentru Senat se desfășoară în cel mult 3 luni de la expirarea mandatului sau de la dizolvarea Parlamentului.” La capitolul precizie stăm așadar rău, iar unde este termen are loc și-o tocmeală, că de aceea ne numim români, fuseră patru, ce mai contează acolo nouăzeci de zile? Asta între ei, fiindcă ăl mare deține puterea de a pune piciorul în prag după zburdălnicia trioului de luni de răgaz în…: ,,(1) Parlamentul nou ales se întrunește, la convocarea Președintelui României, în cel mult 20 de zile de la alegeri.” Și dacă uită, dacă nu vrea, cine-l trage la răspundere și cu ce sancțiune? Al. 4 încuviințează și întărește aceste numere: ,,Mandatul Camerelor se prelungește până la întrunirea legală a noului Parlament. În această perioadă nu poate fi revizuită Constituția și nu pot fi adoptate, modificate sau abrogate legi organice.” 4 ani, 3 luni și 20 de zile. De aici să se fi inspirat regizorul…? Multe necunoscute, iată încă una: ,,(5) Proiectele de legi sau propunerile legislative înscrise pe ordinea de zi a Parlamentului precedent își continuă procedura în noul Parlament.” Tare aș vrea să nu-i spun tembelism, dar nu mă pot abține, așa metodă de adunat tractoare și oi, metri și culori sau orice altă anormală combinație lasă grave urme pe intelect. Altfel luat acest alineat, fără numerologia indusă de antetul articolului, ,,Durata mandatului”, este supus catalogăril la ilogic și imposibil de pus în practică, o fi treaba statului, dar este una politică, alți oameni impun alte viziuni, alte timpuri transformă gândurile….
Dacă ar fi fost rigoare, una singură, și continuitate de la o legislatură la alta n-ar fi existat un Al. 1 la Art. 64 în care .,,Organizarea și funcționarea fiecărei camere se stabilesc prin regulament propriu…” modificat și aprobat după capul următorilor aleși ai neamului.” Tot aici, în cadrul Al. 2, găsiți răspunsurile unor importante frământări din trecut, situațiile în care partidul, în special acest devorator de capete, PSD, a încercat numeroase argumente pentru a-și mazili șefii de camere, dar și pe-al aliaților sau adversarilor, izgonirea lui Zgonea, sintagmă a colegului Viorel Dodan, era ilegală: ,,… Președintele Camerei Deputaților și președintele Senatului se aleg pe durata mandatului Camerelor…” Pare a avea nevoie de o întărire pentru a deveni incotestabil, ,,pe toată durata mandatului”, dar și așa, orice argument de natura ,,noi l-am pus, noi îl dăm jos” este neconstituțional. Nu de același privilegiu ,,se bucură” componenții ordinari, lor li se poate tăia macaroana după ce s-a împlinit un ciclu de lucru: ,,(2)… Ceilalți membri ai birourilor permanente sunt aleși la începutul fiecărei sesiuni…” În rest, aliniatele 3, 4 și 5 fac comentariul inutil, organizarea în grupuri, formarea de comisii și configurația acestora ține de reguli de bucătărie internă. Ei să facă treabă!

Distribuie:
Share

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share