Ora de muzică 252

image
Scăpările din vedere, având drept cauză viteza de lucru, dar și neglijența administratorilor de site-uri în privința datelor precise, m-au dus cu un deceniu și ceva în urmă….
Tocmai la Sacred Love, albumul anului 2003 la care a asistat ca un mielușel Claudius Mittendorfer, înainte de Symphonicities, așa cum l-am bifat eu cu puțin timp în urmă. Ajutorul acordat lui Sting a fost pe linie de inginerie de mixare. În același an participă la mixarea trupei Ash, căreia îi devine ulterior producător. Munca lui cuprinde peste 170 de albume, dintre care unele ale unor artiști foarte bine poziționați în ierarhia valorilor pop muzicale. Avem Panic! At the Disco, Muse, The Academy, Interpol, Franz Ferdinand….
Fiul îmi oferă ocazia pentru o adăugire tatălui. Elliot Scheiner a fost mai întâi toboșar, așa cum și Matt Scheiner este muzician înainte de a mai da o mână de ajutor părintelui la masa de mixaj: a studiat la Berklee instrumentele de percuție, precum xilofonul și a obținut de la ei un premiu pentru piesa de șase minute, epic-psyhedelică, The Wash. Educația pleacă totuși din familie, mama îi pune pentru prima oară degetele pe pian, apoi, indirect, primește lecțiile particulare pe care aceasta le dădea elevilor în camera învecinată cu a lui, în special de canto, dar și de actorie. Dar declicul s-a produs la 16 ani, când avea să pună mâna pe o chitară. Așa a ajuns la colaborarea cu trupa Oberhofer și proiectul solo Symmetry care a avut ca rod discul vinil Tropic of Pisces unde folosește invenția proprie numită Synthlophone, o combinație de malett, xilofon și electronică.
Vineri ce a trecut am traversat Lipscaniul în fugă spre o întâlnire cu fie-mea, prilej cu care am prins din zbor o drăcovenie dintre cele ce emit sunete dacă interpui palma în fața unui flux de aer, o cutie din plastic transparent cuplată la un sistem de tranzistoare și diode ce suna ca în filmele cu subiect SF și coagulase trecătorii parcă prinși în mreje vrăjitorești lângă ea. La nici 50 de metri, alți doi magi, prietenii mei, Luci și Codruța Lojewski încercau aceleași incantanții cu o chitară și un flaut.
Mă trec la gravi, dar curabili. Tim Mitchell m-a purtat încă o tură înapoi, la If on a Winter Night…, unde a prestat ca și pentru Symphonicities, 25 Years și Best of 25 Years asistent la imprimări. După scurta sa prezentare de la Kaleidoskope, locul unde activează în prezent, se pare că ghinionul l-a cam gonit din două studiouri: Clinton și Brooklyn Aloha Recording. Ceea ce nu l-a împiedicat să fie om de nădejde și folos unui Robert Plant, Bad of Horses, John Mayer….
Ultimul tehnician al clamatului album de dinainte se numește Lewis Jones și are privilegiul, dar și meritul de a fi membru al vestitei echipe de la Abbey Road, specializat în muzica de film unde sigur i-ați văzut rezultatele remarcabile: Hobitul, James Bond Skyfall, The Grand Budapest Hotel… și un remake la horror-ul ,,reîncarnat” Poltergeist. Colaborator de nădejde pentru un client obișnuit al studioului: compozitorul Alexandre Desplat

Distribuie:
Share

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share