Ora de muzică 159

image
Secolul 20, și ales ultima lui parte, este unul dedicat femeii, emancipării ei, desprinderii de cordonul ombilical al treburilor casnice.
În afara luptei cu conceptul de sclavă a menajului a fost nevoită să dea o bătălie cruntă cu cei ce considerau calitatea pielii un privilegiu sau o discriminare, dar n-au fost singurele. Le-a câștigat pe cele mai multe și apoi a aspirat la pozițiile cele mai înalte. Katreese Barnes este una dintre aceste pretendente. Pentru Sacred Love, a apelat doar la calitățile de voce adițională și părea și în ochii mei o altă cântăreață de culoare dotată cu un glas de excepție, însă nu era doar atât. Avem de a face cu un fenomen în domeniu, cu o capacitate în materie de muncă muzicală. Este un individ cu o putere de a-și depăși limitele cum rar întâlnești și supraviețuirea te îndeamnă deseori să fii senzațional. A fost unul dintre copiii în care părinții cred și pe care îi sprijină necondiționat, pornind de la pianul clasic, ajungând să depășească granițele acestuia prin studiu incontinuu, prin tatonări și explorări în toate genurile muzicale. Compune, produce, aranjează orchestral și vocal, este solistă, face background pentru numeroși artiști, cântă la saxofon, ceea ce nu multe femei abordează ca instrument, a fost, este și probabil că va mai fi director muzical pentru câteva show-uri de importante.
Prima ei apariție notabilă se produce în anul când tatăl ei formează și manageriază trupa J.U.I.C.Y, la începuturi având în componență pe Wyatt Staton chitarist și lead vocal, pe Allison Bragdon la saxofon și voce, Jon Tucker toboșar și vocalist și pe cei doi frați Barnes, Jerry, bas și vocal și Katreese la claviaturi și voce. Primul album, eponim, reușeste să intre în topurile R&B Billboard pe poziția 57 în 1983, având ca vârf de lance single-ul Don’t Cha Wanna, emis pe piață în 1982. Experiența bogată a lui Jerry, 14 ani de anterioare compoziții și prestări ca instrumentist începând cu 1970, an care debordează de colaborări, dar și hotărârea tatălui de a-și promova copiii cu o treaptă mai sus transformă grupul în duet și în 1984 ajung pe poziția 46 în Billboard Dance chart cu soundtrack-ul Beat Street Strut din filmul Beat Street. Albumul cu numărul doi, It Takes Two este un răspuns la succesul celor de la Mtume, Juicy Frut și reușește să prindă poziția 13 în același Billboard și locul 45 în UK Pop chart în 1986. Cariera grupuli se încheie în 1987 odată cu insuccesul discului Spread The Love, dar nu și cele ale celor doi. Jerry își continuă seria de sesiuni de înregistrări înglobând nume mari, de la Roberta Flack și Patti LaBell la Whitney Houston, Boyz II Men, Backstreet Boys și Christina Aquillera, totalizând peste 150 de colaborări discografice în 45 de ani de activitate. Să nu spun că fuse și pe la Cheb Mami prin 2001. Dar aici facem discuție despre soră, cea care, și de aceea n-am trecut-o între numele dinainte, a încăput, ca și fratele, prin mâna ,,codoașei” Chaka Khan și din tot ce am scris până acum nu pot să nu remarc că are ,,duh” muzical, că toți colaboratorii ei sunt foarte cunoscuți. Katreese este unul dintre beneficiari, dar fără determinare n-ar fi ocupat astăzi un loc în spațiul muzical mondial. Cariera ei adună nume importante: Mariah Carey, D’angelo, Puff Diddy, Stevie Wonder, Elton John, Diana Ross, The O’Jays, Roberta Flack, etc. Din anul 2000, poate cel mai trist an al ei, se alătură ca pianistă show-lui de televiziune Saturday Night Live, după trei ani devine director muzical asociat și la scurt , până la împlinirea a zece ani de colaborare, devine director plin. De ce spuneam trist? Fiindcă este lovită de boala cancerului la sân căruia reușește să-i facă față, ca și chimioterapiei, dar să-l și învingă. Cu astfel de provocări de sănătate și de muncă asiduă muzicală este chiar o minune că nu a clacat și nu a fost scutită de niciun efort, industria de televiziune cere, nu întreabă dacă poți ori nu, se așteaptă să fii în stare să răspunzi prompt la orice idee năstrușnică. Să reziști însă și celui de-al doilea atac, la doi ani de la primul, asta chiar impune o tărie de caracter supraomenească. Dar și al doilea a fost învins, de data aceasta cu radiații. Parcursul ei muzical avea să primească laurii mult visați, reușind să-și lege destinele de Justin Timberlake, prezentator al emisiunii SNL în 2006, fiind coautoare la piesa Dick in a Box și pe final de sezon la I’m Not Going To Sing Tonight, pentru care obține două premii Emmy în 2007. Destăinuia că exista o sinergie, Justin venea cu o idee, iar ea o ducea până la capăt, lucru ce transpare din materialul care trebuia prezentat la Kid’s Choice Awards, piesa pe care Justin n-a ascultat-o decât cu o seară înainte. Imaginați-vă la ce grad de încredere se ajunsese între ei. După deceniul petrecut cu Saturday Night Live, trece de partea surorii de culoare, Oprah, la Own Network și se îmbarcă la bordul emisiunii The Rosie Show tot ca director dar și ca prestator muzical.

Distribuie:
Share

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share