Ora de muzică 47

image

O singură dată am fost în ipostaza ca auditoriul meu și al colegilor să se încline în fața noastră cum rar se fac plecăciuni de stimă în fața artiștilor. Eu mă mulțumesc cu o reverență în fața celor de la Toto, care zi de zi mă ajută să mai pun un cuvânt despre povestea muzicii.
Muzica lor, una dintre cele mai calde și mai sofisticate din câte au existat, cu aranjamente vocale uimitoare, perfecte, cu solouri scoase din mâneca maestrului Lukather, cu aranjamente orchestrale de excepție. Tind să mă despart cu regret de această scriitură despre oameni alături de care am învățat să visez, să rezonez cu propriul suflet, să mă simt o parte de univers, astrală. Până atunci să ne mai aruncăm ochii pe biografiile celor ce-au trecut testul intrării în Olimpul Toto.
Trecând prin aceleași greutăți de căutare a unei biografii, abia pot spune câteva cuvinte despre acest Mabvuto Carpenter, unul dintre cei șase vocaliști de acompaniere pentru acest ultim album cu număr patrusprezece. A început ca orice copil de culoare să cânte în biserică, Paradise Baptist Church din Los Angeles, gospel. După cum singur dezvăluie, altceva mai bine nu știe să facă, și din 2001 apare pe un număr de 27 de albume ca backing vocal și doar unul în calitate de compozitor în 2003 pentru Kashif. Atât performările live, cât și înregistrările de albume îl aduce în preajma marilor artiști americani Stevie Wonder, Aguillera, Willie Nelson, Snoop Dogg, Ice Cube, Joe Cocker, Kenny G. în souă rânduri, Rod Stewart și enumerarea poate continua. Calitățile vocale și talentul nativ al cântărețului de R&B, Hip Hop, Rock & Roll și Soul, l-au promovat în echipa American Idol, sezonul 5 în postura care l-a prins cel mai bine: voce de spate în trupa de acompaniament.
Pe Jamie Savko l-am cules de la o cântare organizată de Waddy Wachtel în onoarea trecutului la cele veșnice Rick Rosas unde este lead vocal pe piesa Ocean. Surprinzător pentru un tip așa de înalt o voce atât de acută, cu note atât de cristaline mai ales pentru un tip trecut bine de 60 așa la o primă vedere. În afara acestui album, se regăsește în 2006 pe Flying High Again: The World Greatest Tribute to Ozzy Osbourne, proiect care adună nu mai puțin de 70 de muzicieni de prim rang.
Despre Emma Ray Williams n-am găsit nimic concret, în schimb în dreptul lui C. J. Vanston, producător, instrumentist la claviaturi, compozitor, inginer de sunet, am dat de un maxi interviu presărat cu destule glume și informații despre începuturile carierei lui muzicale, despre urmările alegerii meseriei de instrumentist de studio cinci zile pe săptămână, șase sesiuni pe zi, despre mutarea lui la Chicago…. Viața lui s-a schimbat în momentul în care într-o vară s-a trezit ascultând o trupă de alămuri și în loc să-și urmeze cursurile la colegiu s-a urcat într-un autobuz din cele galbene de dus copiii la școală și a plecat cu cei unsprezece membrii ai trupei. După o lungă perioadă în care a acompaniat imitatori ai lui Elvis, se mută în Chicago unde se înhamă la înregistrarea Jingle-urilor de șasezeci de secunde sub bagheta lui Dick Marx, nimeni altul decât tatăl lui Richard Marx. Nu trebuie spus mai mult, ce a urmat era și firesc. Tatăl l-a recomandat fiului. Fiul s-a arătat suspicios către prounere ripostând tatălui cu o întrebare: E unul dintre băieții tăi care fac Jingle-uri? N-a ezitat totuși să trimită piesa care avea să decidă definitiv viitorul acestora. Piesa nu este alta decât ,,Right Here Waiting”. Argumentând că nu știe cum să o orchestreze mai bine, Richard i-o trimite deci lui Vanston care înregistrează partea instrumentală exact așa cum o știți. Îndrăgostit de toate instrumentele cu claviatură, și nu cred că i-a scăpat vreuna, specifică cele trei keyboard-uri pe care le-a folosit la acest hit al anilor 90, moment în care se mută definitiv în capitala muzicii, Los Angeles. Pianul provine de la E-mu ProFormance half-rack piano module, basul este înregistrat cu S-1000 și fondurile cu Oberheim. Demo-ul lui a devenit piesa în sine, chiar dacă studioul a dorit să adauge și secția ritmică. Richard Marx a fost însă clar: ,,No, this is it.” Atât spun și eu: asta este pentru azi!

Distribuie:
Share

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share