Ora de muzică 30

Joseph_Williams_Orebro_Sweden_2013

Trăiesc mereu cu impresii greșite. Parcă am scris, parcă nu, parcă citisem…. Mi se părea cunoscut Joseph Williams. Așa este, citisem despre el cu gândul să vi-l descriu acum câteva zile și l-am abandonat nu pentru a-l marginaliza, un asemenea om nu poate fi dat la o parte ușor, ci pentru a da întâietate celor ce puseseră bazele lui Toto.

Are parte de aceeași vină de a se fi născut din părinți cu renume. Tatăl, John Williams, dirijor de orchestră. Bunicul, Johnny Williams, toboșar de jazz. Mama, Barbara Ruick, actriță și cântăreață, cunoscută din filmele The Affairs of Dobie Gillis și Carousel. Bunicul din partea mamei, Melville Ruick, actor cunoscut din rolul Dr. Barton Crane din filmul City Hospital. Bunica, Lurene Tuttle, protagonistă în peste 30 de filme și seriale alături de Hitchcock și Orson Welles și la activ cu multe roluri în seriale radiofonice, una dintre actrițele care au făcut tranziția de la vodevil la radio și de la film de cinema la televiziune.

Cariera lui Joseph adună la rândul ei destui lauri și destule alte nume celebre din partea de nord a Americii și nu numai. La 22 de ani înregistrează primul album de autor, cu armonii ce nu se încadrează în clasicul I, IV, V, cu schimburi de neașteptate de acorduri, specifice mai mult jazz-rock-ului, dar încadrate perfect în atmosfera anilor 80-82, album ale cărui melodii îmi amintesc de perioada petrecută de mine alături de Solaris și mai ales de piesa Heaven. Celebritatea tatălui, dar și talentul îl aduc pe pelicula Return of Jedi ca semnatar al versurilor pentru piesele Lapti Nek și Ewok Celebration prin vocea lui Urth, compune destule mici bucățele muzicale pentru Max Rebo Band din același film. Până la intrarea în Toto reușește câteva colaborări de succes cu Peter Cetera ca backing vocals și coautor și cu Jay Gradon, un multi nominalizat și câștigător de Grammy, unde are partitura solistică la trei dintre piesele de pe discul Airplay for the Planet: Walk The Wire, History și When You Look In My Eyes. 1986 este anul recrutării lui Joseph în Toto cu care începe înregistrările pentru Fahrenheit, albumul cu care vă spuneam că am deschis ochii pe această trupă, și cu care stă până în 1988, an în care se produce The Seventh One unde Joseph este atât solist, cu excepția piesei Ana, dar și coautor. Cu toate că albumul și turneul de promovare au fost de succes, Joseph părăsește din motive personale Toto. Cariera lui însă numără destule colaborări, vocile ajutătoare pentru In the City of Angels al lui Jon Anderson, și proiecte solo printre care și câteva filme pe care semnează muzica. Episoadele filmului de ficțiune Roswell și The Lyon’s Den. A fost nominalizat la Emmy Award pentru piesa Outstanding Main Title Theme Music al seriei TV Miracles. Compune muzica miniseriei Category 7: The End of the World și pentru filmul de televiziune Momentum. Are câteva reprezentații mai neobișnuite în filme de desen animat. De The Lion King ați auzit, presupun, și dacă da trebuie să știți cele două cântece interpretate de Joseph în pielea lui Adult Simba, Hakuna Matata și Can You Feel The Love Tonight, dar nu este singurul film animat în care-și aduce contribuția. Este alături de Bobby Kimball, Bill Champlin, Jason Scheff și Tommy Funderbuck pe cele două albume de compilații The West Coast All Stars. De pe discurile Chicago XXX și XXXII nu putea lipsi ca background voice și mai ales de pe piesa What You’re Missing de pe albumul cu număr XVI unde este coautor. Lui Steve Lukather i-a acordat sprijin pentru Ever Changing Times și All’s That Ends Well așa cum și el și ceilalți componenți ai trupei Toto i l-au acordat la realizarea albumelor lui solo, Vertigo și Vertigo 2.

Astăzi el este parte din Toto căruia din 2010 îi tot cântă în strună.

Distribuie:
Share

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share