Ora de muzică 29

ketihcarlock2

Înlocuitor pentru Phillips nu putea fi decât tot un mare toboșar. Mai tânăr, mai… altfel.

Despre Keith Carlock este vorba. Un drummer de primă mână, de categorie foarte grea. Votat în 2009 numărul unu la categoria Best all-around în Modern Drummer’s Readers Poll, numărul unu Pop Drummer, numărul unu Fusion Drummer. Alegerea lui Toto a țintit așadar foarte sus. La momentul 2014 avea deja o carieră prodigioasă de 24 de ani. Stau mărturie artiștii mari cu care a cântat: Jonhn Mayer, James Taylor, Christopher Cross, Diana Ross, Faith Hill, The Blues Brothers Band, Mike Stern, Leni Stern, David Johansen and the Harry Smiths, Richard Bona, Chris Botti, Rudder, Harry Belafonte, Larry Carlton, Clay Aiken, Rascal Flatts, Paula Abdul, Grover Washington…. Am omis special cinci care vor depune singuri mărturie despre acest fenomen.

Sting – ,,Keith a lucrat cu mine pentru turneul albumului Sacred Love. Scaunul de la tobă în trupa mea este unul mare. Pe el au stat cei mai mari toboșari: Stewart Copeland, Omar Hakim, Manu Katché, Vinnie Colaiuta. Keith s-a născut pentru meseria asta. Un impecabil creativ muzician, în egală măsură puternic și sensibil, răbdător și înțelegător în ciuda cererilor mele nearticulate și conflictuale. Toți cei care au trecut prin trupa mea râmân în familie și fratele Keith nu face excepție.”
Oz Noy – ,,Cu doar un timp din măsura unui groove, pot spune că este Keith! Nu este nimeni care să sune ca el!”
Wayne Krantz – ,,Keith nu cântă matematic. Este foarte spiritual. Are tehnica cea mai avansată pe care am întâlnit-o la cineva cu care am cântat, dar tehnica lui stă în slujba muzicii.”
Walter Becker – ,,Încercăm să recreem un feeling al ritmului care precede era drum machine, un simț ritmic creat de instrumentiști, ceva care are și legănare și săltături și totuși să rămână constant. Tot ce am încercat cu Keith a mers în direcția asta. De obicei începea cu o idee bună și ajungea să o cânte mai bine decât ne-am fi gândit noi. Datorită lui lucrul ăsta a fost posibil. La sfârșitul zilei de repetiție groove-ul lui era la fel de bun ca cel cu care pornise de dimineață.”
Donald Fagen – ,,Atitudinea, entuziasmul și orice altceva de la el sunt extraordinare. Când fracturezi discursul muzical, așa cum o facem noi, trupa ajunge într-un punct în care lucrurile merg foarte bine și fuzionează și toată lumea este conștientă de lucrul ăsta. Când ajungi acolo, n-ai nevoie doar de un toboșar ci de un muzician care să-și rafineze părțile instrumentale. Tot ce-am realizat i se datorează în mare parte lui Keith….”
Keith a fost parte în vestita trupă Steely Dan timp de șase ani, iar cei doi, Walter Becker și Donald Fagen, fondatorii ei, i-au fost colegi. Au înregistrat ultimul album, Everything Must Go în 2003, Keith reușind performanța de a fi singurul toboșar de pe disc, lucru care nu se întâmplase pe niciunul dintre cele anterioare. A urmat Universitatea de Nord Texas unde a studiat la secția jazz cu mulți profesori dintre care și Ed Soph, ai cărui studenți celebri numără și vestitul Dave Wackl, cunoscut component al Chick Coreea Elektric Band. Keith Carlock este pe lângă toboșarul discului Toto IV și autorul unui Dvd educațional de patru ore și patruzeci și două de minute editat în 2009 în care explică secretele virtuozității și specificului său ca instrumentist și încearcă să releve părți din abordările lui pe melodii ale lui Oz Noy, Rudder și Steely Dan.

Nu știu dacă veți înțelege ce a spus într-un interviu acordat lui Ken Micallef pentru revista MusicDrummer, dar un asemenea muzician merită un dram de atenție din partea voastră.

Keith Carlock – ,,Pun accent pe cântatul groove-ului, dar nu de două sau patru măsuri, groove-ul poate fi fracturat într-un punct fără ca ritmul să piardă din fluiditate. Improvizez destule street-paternuri și le fracturez exact cum un face un toboșar de jazz folosind cinelul ca suport de ritm și completând în diferite moduri cu celelalte elemente ale setului de tobe. Folosesc optimi și șaisprezecimi într-un timp pe parcursul unui groove de opt măsuri de fiecare dată. Aș putea cânta după Barline, dar frazele sunt mereu acolo. Nu cânt liber. După ce am spus totul într-o secțiune, pot schimba tempoul, textura, sunetele pentru ca piesa să se dezvolte. Vreau ca auditoriul să asculte un solo muzical….”

Distribuie:
Share

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share