Ora de muzică 14

Ora de muzică
14.

rabin

Complexitatea albumelor Yes este una de notorietate și spuneam că a influențat cel puțin două trupe celebre, cu mult mai tinere decât ea, Rush și Dream Theater, cu același stil rock progresiv, mai decantat la cei din urmă.

Albumul care le aduce însă un hit de locul întâi rămâne 90125 și are o istorie destul de interesantă care se derulează pe parcursul a opt ani, în care presiunile tot mai accentuate ale celor trei, Squire, Howe și White de a aborda noile piese în manieră mai hard rock, duc la ruptura definitivă de la finele anului 1980, moment în care ultimii membri Howe și Downes se hotărăsc să părăsească și ei definitiv formația. Accidentul lui Wakeman de la finele lui 1979, dar și stilul spre care tindea alături de Anderson, mai fantastic, duc la încetinirea realizării albumului Drama și implicit la părăsirea grupului de către cei doi. După perioada de un an de inactivitate, Squire și White decid punerea bazelor trupei Cinema, racolându-l pe Trevor Rabin, de origine sud-africană, chitarist și vocalist, pe claviaturistul Tony Kaye și Trevor Horn ca potențial solist vocal. Kaye renunță din cauza neînțelegerilor cu Horn pe de o parte și cu Rabin care interpreta pe înregistrări majoritatea a părților de claviatură. Din cauza disensiunilor, dar și reîntâlnirii cu Anderson, Squire reușește să-l convingă pe acesta să se alăture proiectului, unde își aduce contribuția doar vocal și la câteva versuri pe care le rescrie. În ciuda opoziției lui Rabin de a scoate pe piață albumul sub titulatura Yes, discul reușește să smulgă un premiu Grammy, locul întâi în Billboard hot 100 timp de două săptămâni cu piesa ,,Owner of a lonely heart”, nominalizări pentru cea mai bună voce, cea mai bună interpretare in duet și grup vocal la o formație rock.

Vom vorbi despre Rabin în continuare, probabil la fel de important ca Anderson în contribuțiile aducerii Yes pe culmile gloriei și cred eu, cel care a îndulcit modul rock agresiv ultrainstrumental practicat până la sosirea lui în trupă. Cu nimic mai prejos decât cei trei grei prezentați anterior, Trevor Rabin face parte din componența perioadei în care grupul a fost cel mai bine apreciat de public, 1982 – 1994, cu care scoate șase albume: 90125, 9012Live – The Solos, 9012Live – varianta video, Big Generator, Union și Talk. Contribuțiile lui nu sunt numai la nivelul instrumentelor, chitară și claviaturi, și vocale, ci și în ceea ce privește partea componostică, de unde este nelipsit pe albumul 90125 și Talk, dar și în calitate de producător al celor șase albume. Încă savurez The real love de pe Talk, nu există piesă pe Big Generator care să nu-mi placă, prima piesă, Rhythm od love, începe genial cu triluri de flaut și voci etajate, să nu mai vorbesc de 90125 cu Hold on, sitaruri, xilofoane, simulatorul de note emise de alunecarea degetului mare și arătător pe un fir de păr de cal legat de una dintre corzile viorii în Leave it și multe altele. La capitolul albume solo are lansate șapte, printre care și 90124, o altă abordare a albumului 90125 în manieră proprie, surprinzătoare la o primă ascultare. Dar mare parte din activitatea de după retragerea din Yes se axează pe muzica scrisă pentru film începând cu 1996, unde își pune semnătura pe nu mai puțin de 41 de titluri, plus colaborări cu mulți artiști celebri unde execută partituri de chitară, claviaturi, bass, backgrounds vocals printre care Tina Turner și Seal. Trevor, un artist complet.

Distribuie:
Share

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share