Copiii Rîmnicului (2)

Copiii Rîmnicului – Silviu Troscot

copiii rimnicului

Așa cum am promis, continuăm prezentarea performanțelor învățământului rîmnicean. Dacă în prima parte l-am ascultat pe Cosmin Icătoiu, astăzi este rândul lui Silviu Troscot, și el elev al Colegiului Național „Alexandru ”, să ne spună câte ceva din ceea ce înseamnă experiența unui olimpic la .

Cum te-ai descrie, în câteva cuvinte?

„Sunt elev în clasa XI-B a Colegiului Național „Alexandru Vlahuță”, profilul matematică-informatică(din nefericire neintensiv informatică). Am 17 ani, am terminat Școala Gimnazială Nr.1 și pot spune că acolo am început drumul către performanță. Sunt o persoană foarte competitivă și care acceptă greu înfrângerile, îmi place mult sportul, fotbalul, tenisul, culturismul și baschetul în special, iar de ceva merg la sală. Sunt atașat mult de bunicii care m-au crescut până în clasa a VIII-a și care au pus bazele educației mele. Îmi place să comunic cu alte persoane și să descopăr lucruri noi, mai ales legate de . În timpul liber îmi place să mă implic în activități de voluntariat, să fac sport și să mă joc pe calculator.”

Cum și când a apărut pasiunea pentru matematică, ce te atrage la această materie de studiu?

„Principalul lucru care m-a atras la matematică e faptul că reprezintă esența gândirii logice, uneori inductivă, alteori deductivă, că prezintă soluții pentru diferite probleme practice care sunt de fapt cazuri particulare ale unor generalități matematice și că stă la baza oricărei științe. Domnul profesor Ambrinoc Costică a reușit să mă facă să conștientizez că în spatele a orice este o matematică și că matematica s-a preocupat și se preocupă de problemele fundamentale ale omenirii iar apoi spiritul meu competitiv m-a îndemnat să concurez în acest domeniu cu alți elevi ce au aceeași pasiune. În plus, a reușit să mă atragă și mai mult către acest domeniu prin ideile extraordinare și soluțiile imprevizibile pe care reușea să le găsească la probleme dificile, soluții care m-au inspirat foarte des în căutarea de lucruri noi. Dacă în general materiile școlare promovează memoria și algoritmica, matematica are ca scop dezvoltarea gândirii libere și a creativității, o soluție ingenioasă și nouă la o problemă fiind foarte apreciată .”

Ești unul dintre elevii cu care școala rîmniceană se mândrește. Cui se datorează performanțele tale: învățământului românesc, efortului tău, profesorilor, familiei?

„În primul rând vreau să îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru talentul și inspirația pe care mi-a oferit-o și sper, la fel ca în pilda talanților, să înmulțesc darul pe cât posibil. Rezultatele mele sunt datorate în bună măsură și profesorilor extraordinari care mi-au dezvoltat aptitudinile și mi-au oferit cunoștințele lor: doamna profesoară Cîmpan Gabriela și domnul profesor Ambrinoc Costică. Sunt foarte recunoscător familiei mele care mă sprijină și mă înțelege și care m-a motivat mereu spre atingerea performanței. Prima oara când m-am simțit atras de știință și tehnică a fost momentul când l-am văzut pe bunicul meu, fost electronist, cum repara diferite obiecte electrocasnice, fapt ce mi s-a părut interesant și m-a făcut să mă gândesc la cum au fost create sau de ce nu pot fi făcute perfecte. Din nefericire, pasiunea pentru matematică a fost destul de inhibată în gimnaziu însă a fost amplu dezvoltată de către domnul profesor Ambrinoc Costica, care m-a îndrumat spre performanță. Pasiunea pentru științele exacte însă a apărut încă din clasa a 6-a când am avut plăcerea de a o cunoaște pe doamna profesoară Cîmpan Gabriela, care a început îndrumarea mea spre performanță cu multă plăcere și dăruire (nu o să pot uita niciodată când îmi spunea „un profesor devine desăvârșit atunci când elevul îl depășește”) și mi-a prezentat un sistem de sănătos pentru dezvoltarea mea, atât ca elev cât și ca om. Sub îndrumarea dânsei am reușit în clasa a 8-a calificarea la Olimpiada Națională de Științe pentru Juniori dar și premiul I la Olimpiada Județeană de Fizică.”

Care crezi că sunt problemele învățământului românesc din punctul de vedere al elevului?

„Sunt genul de persoană care consideră că educația ar trebui făcută pe module din care elevul să își aleagă un anumit număr în funcție de aptitudinile sale. Consider că începand cu învățământul liceal elevul știe care este aria sa de interese și ar trebui să studieze acele materii în profunzime, nu doar superficial în 2-3 ore pe săptămână iar numarul de materii ar trebui redus drastic(la 4-5 materii definitorii pentru profilul respectiv, in cazul mate-info consider că ar trebui să fie matematematica, informatica, fizica, engleza și eventual o a doua limbă opțională): de exemplu, fiind la matematică-informatică, în clasa a 9-a și a 10-a am avut doar o oră de informatică pe săptămână și 2 de chimie sau biologie, materii care nu sunt deloc reprezentative pentru acest profil. Sunt de părere că educația ar trebui să prezinte și aspectele sale practice cât mai mult posibil pentru a face elevii să conștientizeze că o bună te ajută în viața de zi cu zi. Prezentarea lucrurilor ca date a priori face elevul să nu fie atras de ceea ce înseamnă cu adevărat acea materie, promovarea memorării fiind unul din lucrurile care îmi repugnă în sistemul actual de educație. De exemplu, o parte a matematicii din /liceu e banală și plictisitoare pentru că impune memorarea unor algoritmi și folosirea lor în situatii date (în special la BAC), deci o schimbare a testelor naționale ar fi necesară, de la niște teste ce vor să vadă ce a memorat copilul în timpul școlii/liceului la unele care vor să vadă cum gândește. Din acest punct de vedere olimpiada este un concurs școlar special pentru că acolo problemele necesită idei deosebite și nu tehnici memorate. Un alt lucru îngrijorător e calitatea din ce în ce mai slabă a cadrelor didactice(fapt ce m-a ținut departe de matematică în gimnaziu), problemă care apare din faptul că elevii buni nu sunt motivați în niciun fel spre a deveni profesori.”

Cum te ajută practic această participare la olimpiade? Ce înseamnă premiile pe care le-ai obținut?

”Olimpiada Națională de Matematică este un eveniment deosebit în primul rând prin calitatea oamenilor de acolo dar și prin niște probleme frumoase și alese atent de către marii profesori ai țării. Olimpiada mi-a dat ocazia să cunosc foarte inteligenti, care ulterior au devenit buni prieteni, cum ar fi Andrei Ilie din Ploiești, din toamnă student la Oxford, dar și alții pe care îi apreciez in mod deosebit. Rezultatele obținute la concursuri și olimpiade mă vor ajuta în admiterea la facultate dar m-au ajutat, de exemplu, și la dobândirea bursei oferite de Centrul Cultural Filantropic “Cuvioasa Paraschieva” Buzău, bani din care vreau să îmi finanțez niște proiecte de robotică. Premiile pe care le am reprezintă atât “fizic” cât și psihic o certificare a faptului că am atins un anumit nivel și mă motiveaz spre a avea în fiecare an rezultate mai bune decât cele din anul precedent.”

Cum a fost experiența cu concursul de matematică organizat de voi – Oni(X) Math?

„Concursul de matematică organizat la Rîmnic cu ajutorul olimpicilor actuali ai județului: Cosmin Icătoiu, Robert Neagu , Thomas Suditu dar și a foștilor olimpici: Ion Ambrinoc, actual stundent la Oxford și Alexandru Jercăianu, student la UPB secția calculatoare, cu ajutorul financiar al Primăriei Rîmnicu-Sărat și a doamnei Laura Claudia Mocanu și cu ajutorul logistic al CN „Alexandru Vlahuță” a fost o experiență deosebită deoarece am văzut cu toții cum e să fii de cealaltă parte „a baricadei” și ce dificultăți implică. Pot să spun că Oni(X) Math a fost un concurs reușit, el fiind publicat și pe site-ul MateGL, cel mai important site de specialitate din țară, și sperăm ca anul acesta să realizăm cea de-a doua ediție.”

Ce planuri de viitor ai?

„Prefer să studiez în afara țării deoarece nivelul este mai ridicat și sunt mai multe oportunități de dezvoltare personală și profesională. În viitor îmi doresc să lucrez în domeniul roboticii sau a software-ului deoarece îmi place să-mi aplic cunoștințele și ideile în informatică, însă sunt foarte atras și de partea teoretică a fizicii, cosmologia. Vreau să aplic la câteva universități de prestigiu din Marea Britanie, unde sper să fiu admis și unde să pot performa la un nivel academic cât mai înalt în domeniile care mă interesează.”

Prima parte din „Copiii Rîmnicului”aici. 

 

Distribuie:
Share

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Share