Cum să începi o afacere? Obstacolele

Cum să începi o afacere?

Obstacolele

Antreprenoriat. Photocredit: picjumbo.com

Dacă aș recomanda cuiva să înceapă o afacere? Depinde!

     Demararea unei este dureroasă. Necesită muncă asiduă. Cu toții avem competențe și abilități, dar nu oricine ar trebui să investească aceste comptenețe și abilități în demararea unei . Dar cei care dețin abilități de trebuie să știe cât de greu este să formezi o afacere.

     Cele mai mari provocări nu sunt cele externe, cum ar fi finanțarea, tehnologia folosită sau forța de muncă. Acestea se pot rezolva ușor atâta timp cât ești creativ și privești problema din unghiul corect. Cele mai mari provocări vin însă din interiorul nostru, iar printre cele mai de temut sunt stresul, frica de eșec și îndoiala față de propriile capacități. Trebuie să răzbați printre aceste obstacole mentale serioase pentru ca afacerea ta să fie una de succes.

    Sunt câteva obstacole pe care fiecare întreprinzător va trebui să le înfrunte dacă dorește să reușească în afaceri.

     Nu cred că am să reușesc

    La demararea afacerii, când te uiți pe analizele financiare, te vei panica iar prima reacție a ta va fi „nu voi reuși să trec peste asta”. Eșecul este cel mai întâlnit element în lumea întreprinzătorilor. Dar întreprinzătorul este o persoană creativă, la fiecare eșec are o soluție. Nu capitula în fața eșecului, nu ți-o vei ierta vreodată, luptă cu el, luptă de fiecare dată când îți iese în cale. Astfel, compania ta va fi una de succes.

     Nu valorez atât de mult

    De multe ori, întreprinzătorul este o persoană modestă, care visează mai mult la reușita afacerii decât la succesul material. Din această cauză, se subevaluează. Aceasta este o altă greșeală frecvent întîlnită în mediul antreprenorial. De teama să nu pară lacomi, presați de îndoielile față de propriile capacități, întreprinzătorii se subevaluează. Această lăcomie este cumva în antiteză cu adevăratul întreprinzător, care este creativ, plin de resurse, orientat către producerea cu bugete mici, dar ea este necesară pentru dezvoltarea afacerii. Trebuie doar să fie moderată. Pentru a vă dezvolta afacerea, pentru a supraviețui pe termen lung, pentru a face profit este în regulă să măriți prețurile. Nu vă vindeți ieftin!

    Nu mă pricep la vânzări

    De ce cele mai multe ori, succesul unei afaceri este confundat cu abilitatea întreprinzătorului de a vinde. Este important dar nu necesar să fii un bun vânzător. Lipsa acestei abilități poate fi compensată prin pasiunea pe care întreprinzătorul o pune în afacerea lui, prin expertiza tehnică pe care o are în domeniul în care s-a lansat. Dacă ești foarte bun în domeniul tău, lumea va veni la tine. Cel mai bun marketing e cel făcut de la persoană la persoană. Un client mulțumit este atât de important încât asta ar trebui să fie principala investiție de marketing. Deasemeni, imaginea personală este foarte importantă pentru un întreprinzător, mai ales când acesta nu are abilități de vânzător. Dacă imaginea sa este una care inspiră încredere în comunitate, îi va fi mai ușor să vândă. Lispa acestei abilități de vânzător mai poate fi compensată și prin angajarea sau asocierea cu o persoană care deține aceste abilități.

    Din cauza acestor obstacole mentale sunt puțini aceia care își fac curaj să ia taurul de coarne și să se lanseze în construirea propriei afaceri. Abilități și competențe au foarte mulți oameni din jurul nostru, dar nu toți reușesc să depășească aceste obstacole mentale. Obstacolele materiale nu sunt de nerezolvat, odată ce ai depășit obstacolele mentale. Întreprinzătorul este o persoană creativă, flexibilă, cu imaginație și pasiune în ceea ce face. Unor astfel de oameni le e ușor să depășească obstacolele și să treacă peste eșecurile pe care, invariabil, le înfrunți când te arunci în mediul de afaceri. Mai ales în mediul de afaceri românesc, un mediu ostil, care nu este construit pentru a ușura accesul întreprinzătorilor, care blochează ideile în hățișurile birocrației.

    Nu vă spun decât atât: sunteți mai buni decât credeți! Nu trebuie decât să încercați „nefăcutul”, să vă împingeți mintea dincolo de limitele peste care credeți că nu poate trece. Ați reușit? Succes, ne vedem pe piață! În articolul viitor o să descifrăm enigmele planului de afaceri, la ce întrebări trebuie să răspundă un inițial, când vă proiectați afacerea.

     Până atunci, fiți creativi și optimiști. Și repetați-vă zilnic spusele lui Martin Luther King:

Dacă nu poţi zbura, fugi! Dacă nu poţi fugi, mergi! Dacă nu poţi merge, târăşte-te! Orice ai face, trebuie să mergi înainte!

Distribuie:
Share

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Share